چگونه در خوب کردن حال دیگران سهیم باشیم

 

روش هایی برای کمک به حال خوب هم

در این مقاله قصد داریم روش های جذابی را در رابطه با خوب کردن حال دیگران ارائه دهیم. وگر همین روش هایی را که به  ظاهر ساده اما کاملاً کاربردی هستند را عملی کنید قطعاً نتایج خوبی به دست می آورید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه حال دیگران را خوب کنیم؟ چگونه آنها را خوشحال کنیم؟یا چطور حس خوبی در بقیه ایجاد کنیم؟

دنیای امروز دنیای رابطه ها است و کسی که روابط خوبی با دیگران نداشته باشد در مقابل حال خوبی  و حس خوبیی نیز نمی تواند داشته باشد، در نتیجه نمی تواند در خوب کردن حال دیگران و بهتر شدن حس آنها نقشی داشته باشد.

ما به عنوان بخشی از یک رابطه تمام تلاش کنیم تا حال خانواده، دوست، همسر و یا هر کسی که با او در ارتباط هستیم را بهتر کنیم . وقتی باعث خوشحالی دیگران شدیم مطمئن باشید که  قطعاً حال خودمان هم خوب میشود.

برای همه ما این موضوع اهمیت دارد که دیگران چه نظری در مورد ما دارند و دوست داریم که دیگران ما را دوست داشته باشند.

نکات کلی برای اینکه دیگران ما را دوست داشته باشند و حس بهتری به ما داشته باشند نیز واضح است، مهربان باشیم و انسانیت داشته باشیم. در صحت این موارد شکی نیست. اما در قضاوت دیگران نکات بسیار ریز دیگری نیز  نقش دارند، چیز های پنهان تاثیر بزرگی روی نظر دیگران در مورد ما داشته باشند.

میتوانید این نکات را به راحتی در زندگی روزمره خود پیاده کنید.

  • اولین روش برای خوب کردن حال دیگران، هدیه دادن است

هدیه دادن، متداول ترین و اولین راه برای خوشحال کردن دیگران است، اما همین هدیه دادن را میتوان به شکل های کاملا خلاقانه ارائه داد.

مهمترین نکته در هدیه دادن این است که کاملاً متفاوت عمل کنید با استفاده از این روش هم حال طرف مقابل شما خوب میشود و هیچ وقت هدیه را فراموش نمی‌کند.

هدیه
هدیه دادن
  • در صحبت های خود نام افراد را استفاده کنید

همه ما انسان ها بسیار خودپسند می‌باشیم و دوست داریم که آوای نام خود را بشنویم. بنابراین بهتر است که شما نام افراد را یاد بگیرید و در مکالمه خود از آن استفاده کنید.  این تکنیک تاثیر زیادی بر روی مخاطب شما می گذارد.

  • لبخند با احساس بزنید

 برای کمک به حال خوب هم لبخند بزنید ،درست است که ما در عصر دیجیتال زندگی میکنیم و به سرعت تکنولوژی جایگزین ارتباطات انسان میشود، اما هنوز ما در ذات خودمان موجوداتی اجتماعی هستیم.

در تحقیقات بسیاری نشان داده شده است که چطور حال روحی ما “چه مثبت و چه منفی” روی دیگران تاثیر می گذارند. بنابراین وقتی یک لبخند صادقانه بر روی صورت کسی نقش می بندد منطقی است که خوشحالی او نیز به مخاطبان سرایت بکند.

اگر رویکرد مثبت شما به زندگی سبب روشن شدن روز افراد دیگری شود، می توانید اطمینان داشت که آنها به این خاطر شما را دوست خواهند داشت.

کمک به حال خوب همدیگر

  • صادقانه از دیگران تعریف کنید

یکی از راه های برقراری ارتباط اجتماعی و منتقل کردن حال خوب دیگران این است که از آنها صمیمانه تعریف کنید. این کار شما به این معنی است که در مورد آن ها باید چیزی را بیابید که واقعا تحسین برانگیز باشد و باعث شود که در این افراد احساس خوبی نسبت به خودشان به وجود بیاید، بدون اینکه زیاده روی کنید و بیش از حد به آن بپردازید.

فقط کمک کنید که احساس خوبی داشته باشند و نباید هرگز چاپلوس به نظر برسید. فقط یک تحسین و تعریف خوب در هر مکالمه کافی است.  از تحسین خصوصیات ظاهری و جسمی طرف مقابل خود دوری کنید، در ارتباط  های اجتماعی این تعریف خیلی مناسب نیست و برای ارتباط های دوستانه بهتر است.

  • قدردانی کنید

یک راه دیگر برای برقراری ارتباط با دیگران و حال خوب آنها این است که برای قدردانی از آنها واقعاً وقت بگذارید. این کار باید به گونه ای باشد، که آنها به زندگی شما ارزش می دهند.

مطمئن شوید که دیگران احساس قلب شما را می فهمند و نسبت به معنادار بودن کار شما، گشاده رو و صادقانه رفتار می کنند. حتی اگر این تشکر به دلیل یک پیشنهاد خاص همکارتان باشد. یا برای مثال از همسایه خود به دلیل مراقبت از حیوان خانگی خود تشکر کنید. تلاش برای نشان دادن قدردانی از دیگران واقعاً می تواند به شما در برقرار کردن ارتباط با مردم و منتقل کردن حال خوب به آنها کمک کند.کمک به حال خوب هم

 

  •  سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید

اگر میخواهید با شخصی سریعا ارتباط برقرار کنید، در هنگام معرفی خود و در شروع گفتگو برقراری ارتباط چشمی بسیار مهم است. تحقیقات ثابت کرده اند لبخند زدن شیوع دارد و مسری است. به این معنی که لبخند زدن شما باعث می‌شود که فرد مقابل هم لبخند بزند. برقرار کردن تماس چشمی پایدار باعث می شود طرف مقابل تان احساس کند که شما به آنچه که او می گوید واقعاً  اهمیت می دهید و احساس خوبی به او دست میدهد و به احتمال زیاد شما را دوست خواهد داشت.

  • در حضور جمع از دیگران تعریف کنید

یک راه دیگر برای خوب کردن حال دیگران این است که از مخاطب خود در جلوی جمع تعریف کنیم همه انسان ها از شنیدن صفات خوب خود لذت می برند پس شما هم با کمک این روش میتوانید حال دیگران را خوب کنید.

  • از کلیشه ها دوری کنید

بهتر است این حقیقت را بدانیم ، ما انسانهای حوصله‌ سربر را دوست نداریم و برایمان اصلا جذاب نیستند. اما در عوض آنهایی که خاص و متفاوت هستند، حتی افرادی که عجیب و غریب هستند را دوست داریم. اگر بخواهیم برای چنین موقعیت هایی که بهتر است از کلیشه دوری کنیم یک مثال خوب بزنیم، در مصاحبه های کاری است.

در این ملاقات ها، به جای اینکه بگویید “از ملاقات با شما خوشبخت شدم” بهتر است تنوع ایجاد کنید تا در خاطر فرد مقابل بیشتر بمانید.

“از صحبت با شما واقعا لذت بردم” یا “شناخت بیشتر شرکت شما برای من واقعا لذت بخش بود” نه اینکه همه چیز را کاملا عوض کنید، فقط خودتان باشید.

  • شنونده خوبی باشید

فرقی نمی کند که فرد مقابل شما کیست و شما چه سنی دارید، گاهی ممکن است توی مترو نشسته باشید و کسی سر صحبت را با شما باز کند. به حرفهای او گوش کنید و اگر می توانید برای او کاری کنید، نشان دهید که علاقه دارید تا حرف هایش را بشنوید، به او راهکار بدهید و سعی کنید آرامش کنید، همدردی و همدلی کنید. به این صورت نشان می دهید که یک شنونده مسئول و نگران هستید و باعث خوب شدن حال طرف مقابل خود می شوید.

  • دیگران را تشویق کنید

شاد کردن دیگران و تشویق آنها دارای مدل های مختلفی است، می توان دیگران را برای موفقیت هایشان تشویق کرد.

به طور کلی تشویق کردن به معنب تایید کردن است ، که می توان در موارد زیر انجام داد

  • گاهی ممکن است فرد روحیه خوبی داشته باشد
  • گاهی پشتکار دارد و استوار است
  • گاهی فرد مردد است و به تشویق نیاز دارد تا در مسیر باقی بماند

همه این کارها فرصت هایی است که به شما کمک می کند تا دیگران را خوشحال کنید.

کمک به حال خوب هم
همدیگر را تشویق کنیم

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را در مورد اینکه “چگونه در خوب کردن حال دیگران سهیم باشیم” را با شما به اشتراک بگذاریم. با تشکر از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *