تی‌شرت مردانه T-shirt یکی از پرمصرف‌ترین لباس‌های حال حاضر در تمام دنیا است. گرچه تاریخچه این لباس نشان می‌دهد که این پوشینه، چندان هم قدیمی نیست. اما به دلیل استقبال روزافزون از این لباس در سراسر جهان، گویی هزاران سال است که انسان‌ها تی‌شرت را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین لباس‌های خود می‌پوشند.

تی شرت مردانه در حقیقت نوعی لباس راحت و خنک، عموماً از جنس نخ پنبه، با آستین‌کوتاه و بدون دکمه، جیب یا تزئینات است. یقه تی‌شرت‌ها معمولاً گرد است. گرچه تی‌شرت‌های یقه هفت نیز موجود و بسیار محبوب هستند. به این نوع لباس تی‌شرت میگویند چون فرم آن، درحالی‌که آستین و یقه‌ای ندارد، درست شبیه به حرف T انگلیسی است.

اکنون تولید تیشرت مردانه، تیشرت زنانه یا تیشرت‌های مخصوص نوجوانان یا کودکان یک تجارت بسیار پرسود است. طراحی تیشرت‌ ها با علامت‌های مختلف، نمادهای گوناگون فرهنگی و ملیتی، شعارها، یا چاپ اشکال گوناگون اعم از تصویر ابرقهرمانان تا شخصیت‌های کارتونی نیز به این صنعت رونق بسیاری داده است. مردم جهان از پیراهن و تیشرت مردانه به دلیل راحتی، خنکی و قیمت اغلب مناسب آن‌ها در مقایسه با لباس‌های رسمی‌، به‌شدت استقبال می‌کنند.

مردان جوان به دلیل امکان ایجاد تنوع بسیاری که در تیپ زدن با تی‌شرت وجود دارد، اغلب به دنبال مدل تیشرت مردانه جدید هستند. اغلب جوانان حداقل یک تیشرت مردانه مشکی و یک تیشرت مردانه سفید را در کمد لباس‌های خود دارند. چرا که این دو رنگ را می‌توان به هر شلوار و کفشی به‌ راحتی ست کرد. تی‌شرت مردانه طوسی نیز از جمله لباس‌ های پرمصرف بازار است. این سه رنگ تیشرت را می‌ توان هم به‌ صورت تنها به تن کرد، هم به‌عنوان مکمل لباس رسمی، در زیر پیراهن اصلی پوشید. تیشرت جذب مردانه نیز مدل محبوب ورزشکاران است. به دلیل آن‌که این مدل لباس فرم عضلات ورزیده آن‌ها را بهتر نمایان می‌کند.

اصلاً مهم نیست که چه میزان پول برای خرید یک شلوار جین درجه یک و مد روز هزینه کرده‌اید. حتی اهمیتی ندارد که مدل مویتان آخرین مد سال باشد. در مقاله تیشرت با شلوار لی مردانه به پوشش آقایان پرداختیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید

راهنمای انتخاب سایز تیشرت مردانه

اغلب افراد پس از یک‌بار خرید تی‌شرت، متوجه شیوه سایزبندی این نوع لباس خواهند شد. ضمن آن‌که هنگام خرید، دقیق نگاه کردن به قواره تی‌شرت، بهترین راهنما برای انتخاب سایز مناسب است. اما اگر برای انتخاب سایز دقیق تی‌شرت نیاز به راهنمای سایز تی‌شرت وجود داشته باشد، یا کسی بخواهد در وب ‌سایت‌هایی که امکان خرید آنلاین تیشرت در آن‌ها فراهم است، تيشرت مردانه مورد نظر خود را خریداری کند.

تیشرت های پر فروش مردانه اغلب از جنس جودون و پنبه می باشد همانطور که می دانید بیشتر آقایان اعتقادی به تیپ زدن روزانه نیستند و همان تیشرتی که روز قبل پوشیده اند را روز بعد تن می کنند و تا جایی که می توانند همان را مورد شستشو قرار می دهند و استفاده می کنند و کیفیت محصول برایشان بسیار مهم است و سعی کنید از جنس هایی مانند اسپان و گیاهی دوری کنید و بیشتر جنس های با کیفیت نخ خوب تهیه و به بازار عرضه کنید.

همچنین رنگ های سفید ؛ مشکی و سرمه ای یکی از پر فروش ترین رنگ های انتخابی آقایان می باشد و می توانید آنها را بصورت ساده یا با چاپ های دلخواه سفارش بدهید و برخی از فروشگاه ها بخاطر منحصر کردن محصولات خود تیشرت های خام تهیه می کنند و با دستگاه های چاپ ؛ چاپ هایی را می زنند که در بازار وجود نداشته باشد و این امر موجب می شود قیمت یک تیشرت را بیش از ۳ برابر بفروش برسانند همچنین می توانید گلدوزی بروی تیشرت ها را پیش بگیرید و برای کسانی که ظاهر ساده پسند دارند بسیار کاربردی می باشد و می توانید علاوه بر انحصاری کردن محصولات خود فروش خوبی را داشته باشید.

اغلب رنگ های مورد آقایان سرمه ای ؛ سبز ؛ زرشکی و طوسی می باشد چرا که به راحتی می توان با هر رنگ از شلوار جین یا کتان به رنگ های مشکی ؛ سفید و سرمه ای ست کرد و این کار دیگر وقت زیادی برای انتخاب تیپ روز خود را در بر ندارد و به همین علت بیشتر تولیدی تیشرت مردانه در جین های بسته بندی شده این رنگ هایی که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد را تعداد بیشتری قرار می دهد تا فروشنده محصول بتواند مانور بیشتری بروی محصول خود بدهد همچنین شما بایستی دقت داشته باشید رنگ بندی های دیگر را به مشتری خود پیشنهاد بدهید چرا که اقایان مانند خانم ها یک عدد از یک محصول را تهیه نمی کنند بر خلاف آنها اگر مشاهده کنید می بینید که از یک تیشرت اغلب ۲ عدد در کمد خود دارند چرا که زیاد در پی جستجو محصولات متنوع نیستند و تیشرتی که اصطلاحا تن خور خوبی داشته باشد را چندین عدد در رنگ های مختلف تهیه می کنند چرا که در این فکر هستند دیگر مثل آن پیدا نمی کنند.

همچنین آقایانی که به دنبال خرید تیشرت های پلوشرت هستند را نباید از یاد ببرید این افراد به دلیل شرایط کاری خود به دنبال اینگونه تیشرت های یقه دار می باشند که ظاهر رسمی تری داشته باشند و در بیشتر افرادی که دارای گردن بلندی هستند اینگونه تیشرت ها بهتر است اما برخی دیگر به دنبال راحتی بیشتر هستند و تیشرت های یقه گرد را انتخاب می کنند و بایستی جنس خود را جور کنید تا بتوانید فروش بسیار خوبی را داشته باشید اما تیشرت های آستین بلند را نباید فراموش کنید اینگونه تیشرت ها بیشتر آقایانی که در محیط های بیرونی در حال فعالیت هستند کار آمد می باشد و از آفتاب سوختگی دستانشان جلوگیری می کند.

اولین قانون در لباس راحتی مردانه : به موقعیت احترام بگذارید

لباس راحتی مردانه نیز مثل هر استایل دیگری، موقعیت و جایگاه خاص خود را دارد و فقط در شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد که موقعیت چنین اجازه‌ای را به شما بدهد. مثلا اگر محیط کاری شما طوری است که حتما باید در آن از استایل بیزنسی و کاری استفاده کنید استفاده از لباس راحتی مردانه یک اشتباه مد تلقی خواهد شد. اما در بسیاری از موارد، شرایط خاصی در مورد نحوه و میزان رسمی بودن لباس عنوان نمی‌شود و این شما هستید که باید شرایط را بسنجید و در نظر داشته باشید که کمی رسمی‌تر بودن نسبت به شرایط، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما غیررسمی‌تر بودن باعث اشکال خواهد شد. پس فرقی نمی‌کند هر چقدر هم که استایل راحتی شما زیبا و شیک باشد، اگر برای موقعیت مناسب نباشد یک انتخاب نادرست خواهد بود.

اندازه مهم‌ترین جنبه در شیک پوشی است که در لباس راحتی مردانه نیز جایگاه بسیار مهمی دارد. وقتی روی لباسی نوشته شده است “فری سایز” بهتر است آن را فراموش کنید چون در شیک پوشی به خصوص نوع مردانه آن فری سایز و یک سایز برای همه هیچ معنایی ندارد و لباس باید کاملا اندازه تن شما باشد نه بزرگ و نه کوچک. این مساله در مورد لباس‌های نیمه رسمی مثل کت و شلوار بیزنس هم اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، توصیه می‌شود از برندهایی خرید کنید که تنوع سایز زیادی دارند، سپس آن را به خیاط بدهید تا تغییرات لازم را در آن اعمال کرده و کت و شلوار را اندازه تن شما کند.

کاربرد و معنای آن در لباس راحتی مردانه بسیار ساده است. کافی است به این سوال جواب دهید که “این لباس برای چیست؟” یک کاپشن بادی لباسی راحت برای استایل راحتی است اما لباسی مثل یک بلیزر سرمه‌ای برای استایل محیط کاری طراحی شده است. پس قبل از این که لباسی را انتخاب کنید حتما کاربرد آن را بشناسید و برای موقعیت مناسب از آن استفاده کنید.

پارچه لباس تنها ماده خام لباس شما نیست بلکه کیفیت و ساختار لباس شما را نیز شکل می‌دهد. جنس پارچه می‌تواند میزان رسمی بودن لباس را تعیین کند مثلا پارچه‌های لوکس مثل پشم رسمی‌ترین نوع هستند و پس از آن پنبه در رتبه دوم است. پارچه‌های الیاف مصنوعی هم غیررسمی‌ترین نوع الیاف هستند.

وقتی صحبت از لباس راحتی مردانه می‌شود توجه به اصلاح و مدل مو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. وقتی لباس غیررسمی می‌پوشید معنای آن این نیست که ظاهر شما بی‌اهمیت شده است بلکه شما باید با توجه به صورت و موهای خود تعادل لازم را در استایل برقرار کنید. به همین دلیل است که در لباس راحتی مردانه نسبت به استایل رسمی، اصلاح و مدل موی مناسب بسیار مهم‌تر است. مدل مویی انتخاب کنید که بدون تلاش شیک و زیبا به نظر برسد، یک شانه هم همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید موها را مرتب کنید. نیاز به اصلاح کامل نیست اما سعی کنید موهای صورت را مرتب نگه دارید. اگر به ریش داشتن علاقه دارید حتما آن را مرتب نگه دارید و اجازه ندهید که از کنترل شما خارج شود. موهای بینی و ابرو را هم مرتب اصلاح کنید و از نامرتب شدن و کثیف شدن ظاهر خود جلوگیری کنید.

وقتی لباس‌های راحت و ساده می‌پوشید اکسسوری‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند چون توجه بیشتری نسبت به لباس‌های اصلی به خود جلب می‌کنند. از جواهرات مردانه مناسب سن و موقعیت خود برای این منظور استفاده کنید، یک ساعت مچی زیبا و کاربردی هم به دست مخود ببندید تا سطح استایل خود را بالاتر ببرید و تعادل کافی در آن ایجاد کنید. کیفی هم که حمل می‌کنید اهمیت دارد، فرقی نمی‌کند کوله پشتی یا کیف دوشی یا دستی حمل کنید همیشه از مدل‌هایی استفاده کنید که ساده هستند و جنس چرم دارند، در این شرایط است که تیپ شما دانشجویی و دانش آموزی به نظر نمی‌رسد و خوش استایل و جذاب خواهید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *