شاید در دنیای مد هیچ محصولی به اندازه شلوار جین ، تنوع و ماندگاری ، محبوبیت و مقبولیت نداشته باشد.

شلواری که با گردش مالی سالانه بالغ بر 14 میلیارد دلار فقط در آمریکا!!!

شلواری دوست داشتنی و مهمان کمد خانه همه ما. شلواری که هیچوقت از مد نمیفته.

در یک بررسی اعلام شده تقریبا اکثریت مردم بین یک تا سه عدد از این محصول را در بین لباس های خودشان دارند این در یک کلام یعنی “موفقیت یک محصول جهانی ” موفقیتی خاص با محبوبیتی عام

شلوار جین ، گارودی

شلوار جین یا لی تاریخ جالبی داره که دانستن  آن خالی از لطف نیست:

جین به شلوارهایی گفته می‌شود که از پارچه دنیم یا Dangaree دوخته شده باشند”دنیم ” نام نوعی پارچه کتان با بافت راه‌راه و ضخیم است عمدتاً برای دوخت شلواربه کار می‌رود البته برای برخی از پوشاک هم از آن استفاده می کنند. این با پارچه مبداء فرانسوی و ایتالیایی دارد و در شهر نیم تولید می شود برای بافت آن از الگو دندانه های مورب استفاده شده است در اواخر قرن نوزدهم ، قبل از ابداع رنگ های مصنوعی از رنگ های گیاهی طبیعی برای رنگ کردن پارچه ها استفاده می شد. از آنجا که رنگ نیلی به دلیل تیرگی دیرتر کثیف می شد و برای لباس های کار نیز انتخاب بهتری بود، مهم ترین و پرطرف دارترین رنگ در میان مردم بود پارچه جین به دلیل مقاوت بالایش  ابتدا به عنوان بهترین گزینه لباس کار انتخاب شد.

شلوار جین ، گارودی شلوار جین ، گارودی

شهر نیم

ژاکوب دیویس (Jacob Davis) اهل لاتویا (Latvia) بود. او که در نوادا (Nevada) زندگی می کرد ، او هنگام دوخت و تعمییر برخی از شلوارهای مشتریانش متوجه شد که تعدادی از جیب های شلوار های تعمییری مدام پاره و نیاز به تعمیر دارند ایده ای به ذهنش رسید که  با نصب و پرچ دگمه های فلزی به بخش هایی از جیب شاید بتواند باعث استحکام این شلوار ها شود. ژاکوب دیویس با همکاری لوی اشتراوش این این ایده را در لباس های کار کارگران به کار بردند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در دهه 1990 این محصول با اقبال عمومی روبه رو شد.

شلوار جین ، گارودی شلوار جین ، گارودی

جین یا بلو جین ابتدا جوانان ، هنرمندان و پس از مدت کوتاهی تقریبا همه مردم از آن استقبال کردند.

شلواری که به دلیل مقاومت الیاف آن به عنوان لباس کار انتخاب شد جزء گزینه های انتخابی نسل جوان، سرکش قرار گرفت و سپس به دنیای هالیود و دنیای مد راه پیدا کرد.

شلوار جین ، گارودی

در عرض مدت کوتاهی برند های مختلف با ویژگی های متفاوت پدید آمدند و صنعت جین به عنوان یکی از پر فروش ترین صنعت های لباس درخشید . برندهای مطرح جین  می توان به لیوایز (Levi’s) ، رانگلر و لی ( ( Leeاشاره کرد.

در کشورمان شلوار جین را به شلوار لی هم معروف است که در واقع نام تجاری لی Lee  است.

اما این شلوارهای آشنا و راحت پس از مقبولیت راه درازی را در دنیای مد پیمودند.

در برندهای مختلف در طی سال های متمادی ذره ذره در بخش های مختلف ،طراحی های سالانه مد با نوآوری های جدید همیشه در طی این سال های برای مقبولیت تلاش کرده و به حق موفق هم بوده.

این جین های آبی با طیف رنگ های مختلف از کودک تا نوجوان و از قریب به اتفاق جوانان تا میانسالان در قد و قواره های مختلف و حتی با کاربرد های کاملا متفاوت گاهی به عنوان یک لباس اسپرت و گاهی نیمه رسمی همیشه حضور دارند.

jeans for occasion

به جرات می توان ادعا کرد این پوشش آشنا قابلیت های فراوان دارد به راحتی امکان ست شدن با انواع مناسبت هارا دارد در اینجا با تعدادی از آن ها آشنا می شویم.

مثل هر پوششی شلوارهای جین را به شلوار جین زنانه و مردانه و کودک وجود دارند.

شلوار جین ، گارودی شلوار جین ، گارودی

شلوارهای زنانه

شلوار مام استایل:

شلوار های راسته، آبی رنگ با فاق بلند که سال ها پیش” ترند” بودند مجددا با تغییراتی به دنیای مد بازگشتند و فقط کافی است پاچه شلوار را تا بزنید تا به استایل نو نزدیک شوید.

این مدل شلوار جین با کتانی قابلیت یک تیپ ساده ، راحت و شیک را دارد.

شلوار جین ، گارودی شلوار جین ، گارودی

شلوار مام فیت:

این شلوارها بسیار به مام استایل نزدیک هستند با فاق بلند که بالای ناف بسته می شود  ولی خیلی گشاد نیستند و همان طور که از نامش پیداست فیت تن هستند اغلب کش است ولی به هیچ عنوان شلوار تنگ محسوب نمی شوند.

شلوار جین ، گارودی

شلوار جین اسکینی :

شلوار های لگ چسبان که کاملا فرم پاها را نمایان می کند کشی و راحت

شلوار جین ، گارودی

 شلوار بگی:

شلوارهای بگی شامل شلوارهایی از بالا تا پایین گشاد هستند گفته می شوند البته برخی از آنها در انتها مچ پا با کش جمع می شونند . این نوع شلوارها هم قابلیت راحتی را دارند و با کفش های کتانی بسیار زیبا و راحت و اسپرت ست می شوند و هم قابلیت ست های رسمی.

 

شلوار جین ، گارودی

انواع دیگر شلوار های لی شلوار فاق کوتاه :

که پایین ناف بسته می شود و شلواری کاملا اسپرت است .

شلوار جین ، گارودی

شلوار راسته :

این مدل شلوارها از بالا تا پایین راسته است که در دو نوع کوتاه که جنبه اسپرت دارد و بلند آن که بیشتر جنبه نیمه رسمی دارد.

شلوار جین ، گارودی

شلوار های لی پاچه گشاد یا رو پوتینی :

این شلوار ها به خصوص افرادی که پاهای کشیده دارند بسیار گزینه خوبی است.

شلوار جین ، گارودی

شلوار جین مردانه هم در دسته های شلوارهای جذب ( اسکینی ) با قابلیت کشی بودن و راسته تقسیم می شوند .

شلوار جین ، گارودی شلوار جین ، گارودی

در مجموع می بایست قبل از انتخاب مدل و خرید شلوار های لی مان با واقعیت بدنمان آشنا باشیم و به عبارتی ویژگی های بدنمان را بشناسیم و شرایطی که به این ویژگی ها امکان بازنمون زیباتری می دهد را بدانیم . دانستن این موارد مارا در انتخاب درست تر راهنمایی می کند و به راحتی و صرف زمان کمتر بهترین را می توان تهیه کرد.

شلوار جین ، گارودی

    “چون شلوار جین شلواریه که  هیچ وقت قدیمی نمیشه و از مد نمیفته”

 

2 thoughts on “شلوار جین،شلواری که هیچوقت از مد نمیفته

  1. سعید سررشته میگوید:

    سلام. اطلاعات بسیار جالب ومقبولی بود، ایکاش در مورد جین های که در فروشگهای شما وجود دارند نیز توضیحاتی میداید. بهر صورت متشکرم. بااحترام.

    • گلنوش سلگی میگوید:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از دیدگاه و توصیه خوبتون
      حتما برای نوشته ها و مقاله های آینده در نظر میگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *