معرفی استایل مونوکروم

استایل مونوکروم که از تابستان 2021 یکی از شیک‎ترین و و جزو ترندترین استایل‎ها شناخته شده است، امروزه طرفداران زیادی را نسبت به خود جذب کرده است. از این رو در این مقاله به معرفی استایل مونوکروم خواهیم پرداخت.

بررسی استایل مونوکروم:

کلمه “مونو” در مونوکروم به معنای تک و “کروماتیک” به معنای رنگ است. استایلی که فقط از یک رنگ تشکیل شده باشد مونوکروم خواهد بود.

این یک تصور اشتباه رایج است که لباس‌های تک رنگ اساساً از یک رنگ یکسان، از سر تا پا استفاده می‌کنند. در واقعیت، می‌توانید انوع تن های یک رنگ را  یا متریال های مختلف در یک رنگ را با هم ترکیب و مطابقت دهید و هر چقدر که می‌خواهید خلاق باشید! از آنجایی که شما فقط با رنگ‌های مشابه کار می‌کنید، در مورد ترکیب و تطبیق پارچه‌ها و برش‌ها، و همچنین اضافه کردن رنگ به اکسسوری یا جواهرات، آزادی بیشتری دارید.

بافت‌های متنوع از یک رنگ به  لباس و استایل شما  بعد می‌دهد، در حالی که به شما این امکان را می‌دهند که از حد معمول فراتر رفته یا استایل را بسیار ساده جلوه دهید  ویا حتی قسمت‌های خاصی از بدنتان را برجسته کنید. به عنوان مثال، می تواند شما را لاغرتر و بلندتر از آنچه هستید نشان دهد. دلیل این امر این است که پوشیدن لباس های تک رنگ نیز یک خط بدون وقفه از سر تا پا ایجاد می کند که توهمی از یک خط کشیده را ایجاد می کند. این سهولت اتخاذ این سبک پیچیده دلیلی است که آن را بسیار محبوب کرده است.

در ادامه متن به بهترین ترکیب رنگ ها برای ایجاد یک استایل مونوکروم خواهیم پرداخت:

رنگ های خنثی همیشه یکی از بهترین انتخاب ها هستند.

استایل کردن لباس‎های رنگ خنثی سال‎های زیادیست که مورد استفاده قرار می‎گیرند. افراد برجسته‎ای همچون جیجی حدید و کندال جنر و بسیاری دیگر از افراد معروف در فضای مجازی تابحال چندین بار از یک استایل مونوکروم که از رنگ‎های خنثی تشکیل شده بودند استفاده کرده‎اند. از اگنونا تا مکس مارا، طراحان A-list از این استایل مونوکروم استفاده کرده اند.

رنگ‎های بژ، کرم، خاکستری، کاراملی و قهوه ای در این دسته قرار می‎گیرند. استفاده از این رنگ ها در یک استایل باعث می شود تا اندام شما بهتر دیده شود و قد افراد را بلند تر نشان می دهد. برای مثال استفاده از یک تیشرت و شلوار مونوکرم رنگ خنثی با ایجاد خطای دید قد شما را بلند تر نشان می دهد.

blank

استایل مونوکروم خنثی

استایل مونوکروم سفید یک انتخاب شیک و کاربردی:

 یک استایل تشکیل شده از از رنگ سفید می‎تواند جلوه‎ای مجلل به استایل شما ببخشد. یکی دیگر از ترکیب رنگی های پر طرفدار مونوکروم، استفاده از رنگ سفید در تمامی آیتم های پوشاک می باشد.

بسیاری از طراحان لباس مطرح در جهان از این ترکیب رنگی برای لباس‎های برند خود استفاده کرده اند. استفاده از یک تیشرت و شلوار سفید رنگ می تواند باعث بلندتر دیده شدن شما شود.

استایل منوکروم سفید

استفاده از رنگهای پاستلی در استایل مونوکروم:

رنگ های پاستلی که در سال های جدید بسیار ترند شده اند یکی دیگر از بهترین گزینه های برای ایجاد یک استایل مونوکروم می باشد. رنگ‎های مانند صورتی کم رنگ، سیز نعنایی کم رنگ، آبی، بنفش و … در این دسته قرار می گیرند. استفاده از رنگ های پاستلی برای فصل بهار و تابستان بسیار زیبا می باشد و افراد زیادی در دنیای مد از آن ها در استایل مونوکروم خود که شامل تیشرت و شلوار، کت، کیف و… می باشد استفاده می کنند.

نکاتی که باید در هنگام ایجاد یک استایل مونوکروم مورد توجه قرار داد:

  • اطمینان حاصل کنید که در سایه ها، رنگ ها و تن های پالت رنگی که انتخاب می کنید، تنوع وجود دارد. برای مثال، اگر تمام طیف سایه‌های آبی را می‌پوشید، رنگ آبی بسیار روشن را در جایی از لباس‌تان اضافه کنید تا دید بیشتری داشته باشد و موجب بلند دیده شدن شما شود. می توانید تیشترت و یا شلوار را به عنوان این آیتم انتخاب نمایید.
  • از ترکیب بافت های مختلف با هم نترسید. این به ظاهر شما جذابیت بصری می بخشد.
  • استفاده از اکسسوری‎ها را نادیده نگیرید! در یک استایل مونوکروم اکسسوری بسیار به چشم می آیند و باعث شیک تر دیده شدن استایل شما می شوند. شما می توانید از زیورالات، کمربند و یا یک روسری متناسب با استایل خود استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می شود برای ایجاد هماهنگی بیشتر از یک آرایش متناسب با استایل خود نیز استفاده کنید. این کار باعث ایجاد یک هارمونی بسیار مجلل خواهد شد.

تفاوت استایل مونوکروم با استایل دایکروماتیک و پلی کروم در چیست؟

لباس های دایکروماتیک آن دسته از استایل هایی هستند که دو رنگ متفاوت را در خود جای داده اند. به عنوان مثال، لباسی که از قرمز و آبی تشکیل شده باشد، دو رنگی در نظر گرفته می شود.

در مد، متداول ترین جفت رنگ برای لباس های دو رنگ مشکی و قرمز است. در واقع، هر رنگ دیگری که با مشکی ست شود بسیار رایج است.

لباس‌های دو رنگی که از مشکی به عنوان یکی از دو رنگ استفاده می‌کنند، یکی از ساده‌ترین ترکیب‌بندی‌های لباس در این استایل هستند. به طور کلی فقط کافی است تکه های لباس مشکی مورد علاقه خود را بپوشید و فقط یک رنگ دیگر را روی آن بپاشید. به همین راحتی می توانید یک استایل دایکروماتیک داشته باشید.

مثلاً تیشرت و شلوار مشکی، کفش مشکی و کفش مشکی را بپوشید، حالا با یک گل سر و یا تل قرمز و گشواره قرمز آن را ست کنید و یک استایل بسیار شیک دایکروماتیک یا دو رنگی را برای خود ایجاد کنید. تفاوت این استایل با استایل مونوکروم در این می‎باشد که در این استایل از 2 رنگ با ریشه های مختلف استفاده می شود، اما در استایل مونوکروم تنها از یک رنگ و سایه های موجود آن رنگ برای ایجاد استایل استفاده می شود. بدیهی است ایجاد یک استایل دایکروماتیک یا دو رنگی بسیار ساده تر می باشد.

و اما پلی کروم به معنای “چند رنگ” است. هر استایلی که از چندین رنگ استفاده کند به عنوان یک  استایل پلی کروم به حساب می آید. به طور معمول، پوشیدن لباس های چند رنگی سخت تر از لباس های تک رنگ است – حداقل اگر می خواهید ظاهر خوبی داشته باشند. زیرا تک رنگ بودن ترکیب رنگ ها را آسان تر می کند زیرا فقط باید از رنگ هایی استفاده کنید که از یک خانواده رنگی می آیند. لازم نیست به برخورد، جفت شدن مشابه، طرح های مکمل یا هر چیز دیگری توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *